Martyna Zakrzewska

Pianistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku pięciu lat w Państwowej Szkole Muzycznej w Raciborzu, kontynuowała w Rybniku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dra hab. Mariusza Sielskiego i dr hab. Mileny Kędry. Obecnie jest doktorantką tejże uczelni pod opieką prof. dra hab. Jana Pilcha. W 2017 roku ukończyła również studia w zakresie muzyki współćzesnej w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii.

Zdobywczyni nagrody specjalnej w X Konkursie Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. Laureatka Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa. W latach 2013–2015 była członkinią European Workshop for Contemporary Music, z którym koncertowała podczas Międzynarodowych Letnich Kursów Muzyki Nowej w Darmstadt i w ramach festiwalu Warszawska Jesień. W Kolonii miała okazję współpracować z zespołem Musikfabrik, czego efektem był koncert w Universität der Künste w Berlinie. Jako solistka występowała m.in. na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu, w WDR, Deutschlandfunk, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Nowym Teatrze.

Wystąpiła na wielu festiwalach: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, MUSICA MODERNA, Audio Art, aXes, ELEMENTI, Acht Brücken, 7 Nurtów, NeoArte, Mosty, TRZY-CZTE-RY. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Rüdiger Bohn, Marek Moś, Jose Luis Castillo. Wzięła udział w jubileuszowym projekcie PWM „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, który został uhonorowany Fryderykiem 2020 w kategorii Album Roku Muzyka Symfoniczna. Dokonywała prawykonań utworów m.in. Piotra Peszata, Camille von Lunen, Andrzeja Kwiecińskiego, Artura Zagajewskiego, Cezarego Duchnowskiego, Joanny Woźny, Jarosława Płonki, Jacka Sotomskiego, Marty Śniady.

Uczestniczyła w kursach pianistycznych prowadzonych m.in. przez Nicolasa Hodgesa, Benjamina Koblera, Sebastiana Berwecka, Macieja Grzybowskiego, zespoły Musikfabrik, Ensemble Modern, ensemble recherche. Czynnie uczestniczyła w impuls Academy, Internationale Ferienkurse für Neue Musik, Ostrava Days oraz Stockhausen-kurse Kürten.

Od 2014 roku współtworzy zespół Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble.

Udostępnij