KONCERT 3.

Julian Paprocki 
Klarnecista solista Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie oraz członek Chain Ensemble. Naukę gry na klarnecie rozpoczął pod kierunkiem Krzysztofa Zbijowskiego w Warszawie. Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie klarnetu Arkadiusza Adamskiego. Odbył także studia w Pôle Supérieur d’Enseignement Artistique w Paryżu w klasach: klarnetu Florenta Héau, klarnetu basowego Jean-Marca Volty oraz kameralistyki Philippe’a Ferro. Studiował ponadto muzykologię (Université Paris-Sorbonne) oraz filozofię (Uniwersytet Warszawski). Obecnie jest doktorantem Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi – prowadzi badania nad związkami muzyki z filozofią późnej nowoczesności.
Współpracował z takimi zespołami, jak Orkiestra Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna czy AUKSO, zaś na polu muzyki najnowszej Ensemble l'Itinéraire, Veni Ensemble oraz Orkiestra Muzyki Nowej. Brał udział w licznych festiwalach, wśród których warto wymienić „Warszawską Jesień”, Festiwal „Chopin i jego Europa”, „Sacrum Profanum” i „Bridges”, podczas którego debiutował na scenie wiedeńskiego Konzerthaus. 
Jest laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów klarnetowych, organowych, kompozytorskich i kameralnych – wśród najważniejszych wymienić można nagrodę główną i nagrodę specjalną na XI Konkursie Muzyki Współczesnej organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (Radziejowice, 2016), Grand Prix podczas VII Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego (Szczecin, 2016) oraz I miejsce i nagrodę specjalną podczas Konkursu Międzynarodowego „ClariSax” (Valenciennes, 2013).
Był stypendystą m.in. programu„Młoda Polska” (2017) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Występował w większości filharmonii polskich, jak również poza granicami kraju: w Austrii, Czechach, Francji, na Litwie i Łotwie, w Niemczech, Portugalii, Rosji, Słowacji, na Ukrainie, Węgrzech i we Włoszech.
Swoje kompozycje i transkrypcje wydaje we Francji (Gérard Billaudot Éditeur, Klarthe Édition) oraz w kraju (Polskie Wydawnictwo Muzyczne). W 2018 roku wziął udział w projekcie PWM „Sto na sto. Muzyczne dekady wolności” z okazji obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, nagrywając utwory kameralne Konstantego Regamey’a oraz Tadeusza Wieleckiego. Album ten został nagrodzony nagrodą „Fryderyk” w kategoriach „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” oraz „Album roku.”

Tomasz Światczyński
Jeden z najbardziej wszechstronnych puzonistów w Polsce, aktywny na polu muzyki klasycznej, współczesnej i rozrywkowej. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie puzonu Romana Siwka. Od 1993 roku jest puzonistą Orkiestry Sinfonia Varsovia, z którą występował na najważniejszych estradach świata, jak nowojorska Carnegie Hall, wiedeńska Musikverein, tokijska Suntory Hall, Herkulessaal w Monachium czy berlińska Filharmonia. Koncertował pod batutą najwybitniejszych dyrygentów, m.in. Lorina Maazela, Charlesa Dutoit, Valerego Gergieva, Mścisława Rostropowicza, Sir Yehudi Menuhina, Jerzego Semkowa, Jerzego Maksymiuka  czy Krzysztofa Pendereckiego. Dokonał wielu nagrań płytowych i radiowo-telewizyjnych; brał udział w licznych festiwalach, widowiskach musicalowych i programach estradowych.
Jest cenionym muzykiem-kameralistą; był jednym z członków legendarnego kwartetu Nonstrom, z którym dokonał wielu prawykonań utworów czołowych polskich kompozytorów. Został wyróżniony nagrodą specjalną na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Düsseldorfie. Obecnie współtworzy zespół muzyki współczesnej Triartet. Jest także członkiem zespołu Sinfonia Varsovia Brass.
 
Maciej Piszek 
W roku 2008 ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne pod kierunkiem Bronisławy Kawalla oraz klasę kameralistyki Macieja Paderewskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem tak wybitnych artystów, jak Sequeira Costa, Dominique Merlet, Vera Gornostaeva czy Lee Kum-Sing. W roku 2015 ukończył studia podyplomowe w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie Andrzeja Jasińskiego. 
Jest laureatem nagród na wielu krajowych i międzynarodowych konkursach pianistycznych (m.in. we Francji, Grecji i Włoszech). Brał udział w licznych festiwalach muzycznych, jak m.in. „Łańcuch” poświęcony twórczości Witolda Lutosławskiego (2004), „Laboratorium” (2006), Festiwal Twórczości Pawła Szymańskiego (2006), Festiwal „Crossdrumming” (2007), Festiwal „Od Chopina do Góreckiego” (2007), „Świętokrzyskie Dni Muzyki” (2008), „Forum Lutosławskiego” (2009), „Muzyka na Szczytach” (2015, 2021), „Trzy-Czte-Ry” (2016, 2017, 2020), „Warszawska Jesień” (2016). Występował z towarzyszeniem orkiestr, m.in. AUKSO, Orkiestry Sinfonia Varsovia, Polskiej Orkiestry Radiowej, Orkiestry Filharmonii Kaliskiej, pod batutą takich dyrygentów, jak Bassem Akiki, Łukasz Borowicz, Szymon Bywalec, Piotr Dąbrowski, Przemysław Fiugajski, Szymon Kawalla, Michał Klauza, Wiktor Kociuban, Jan Krenz, Marek Moś, Wojciech Michniewski, Fabian Panisello, Ruben Silva, Monika Wolińska. Koncertował także w wielu prestiżowych salach w Polsce oraz za granicą, m.in. w Austrii, Hiszpanii, Grecji, Rumunii, Francji, we Włoszech, na Białorusi oraz Ukrainie. 
Współpracował m.in. z Pawłem Mykietynem, Maciejem Grzybowskim, Olgą Pasiecznik, Jackiem Laszczkowskim, Andrzejem Karałowem, Anną Karasińską, Stanisławem Skoczyńskim, Kwartetem DAFÔ oraz kameralnymi zespołami orkiestr Warszawskiej Opery Kameralnej i Opery Narodowej. Płyta Speechless Song z utworami Pawła Mykietyna, na której pianista wraz z Jackiem Laszczkowskim zarejestrowali Sonety Szekspira na sopran męski i fortepian (2000), otrzymała dwie statuetki „Fryderyk”.

Karol Marianowski 
Jest jednym z najwybitniejszych wiolonczelistów swojego pokolenia na świecie i laureatem wielu międzynarodowych konkursów. Kształcił się na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, w Konserwatorium Bostońskim, Universität der Künste w Berlinie, Escuela Superior de Musica Reina Sofia i Chapelle Musicale Reine Elisabeth w Brukseli, pod kierunkiem tak uznanych artystów, jak Ivan Monighetti, Tobias Kühne, Daniil Shafran, Milos Sadlo, Siergiej Roldugin, Tsuyoshi Tsutsumi, Andrew Mark, Kazimierz Michalik i Andrzej Bauer. Pozostawał również pod wpływem wybitnych osobistości z wielu różnych dyscyplin instrumentalnych i kierunków muzycznych, jak Alfred Brendel, Günter Pichler, członkowie Cuarteto Casals i muzycy Artemis Quartett.
Przez ponad dekadę był członkiem Meccore String Quartet, a od 2018 roku kontynuuje działalność kameralną jako wiolonczelista Boarte Piano Trio oraz Karol Szymanowski Quartet. Jako solista i kameralista występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych na całym świecie, m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Beethoven-Haus w Bonn, Auditorio Nacional de Música w Madrycie, Wigmore Hall w Londynie, Bozar w Brukseli, Musikverein w Wiedniu, Pollack Hall w Montrealu czy Frick Collection w Nowym Jorku. Brał udział w takich festiwalach, jak Rheingau Musik Festival, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Budapest Spring Festival, Heidelberg Frühling Musikfestival, Kissinger Sommer Musikfestival czy Festival Radio France.
Swoją pasję do działalności pedagogicznej odkrył prowadząc klasę wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (od 2007 roku) oraz w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu (2015-2017). W 2018 roku otworzył klasę kameralistyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie jest obecnie zatrudniony jako asystent.
Dokonał wielu nagrań telewizyjnych i radiowych, m.in. dla Mezzo, Bayerischer Rundfunk, BBC Radio 3, Rai3, Radio Clásica RTVE, Radia Stephansdom, Radio Merkury, NDR Kultur, ZDF, Phoenix, WQXR, TVP Kultura oraz dla Drugiego Programu Polskiego Radia. Nagrania CD kwartetu Meccore (dla Warner Music Poland i MDG Germany) zostały nagrodzone „Supersonic Award” oraz laurem niemieckich krytyków fonograficznych „PizziCato”. Otrzymały także trzy nominacje do nagrody „Fryderyk”.
Artysta gra na wiolonczeli mistrzowskiej Johann Christian Schönfelder (a.d. 1743).

Udostępnij