10. Festiwal muzyczny  TRZY–CZTE–RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.

16 listopada - 6 grudnia 2025


 

Andrzej Bauer
Zdobywca pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium oraz laureat Międzynarodowego Konkursu „Praska Wiosna” i nagrody Parlamentu Europy i Rady Europejskiej. Ukończył studia pod kierunkiem K. Michalika, a uzupełniał je pracując m.in. z A. Navarrą, M. Sadlo oraz D. Szafranem podczas licznych kursów mistrzowskich. Odbył dwuletnie studia w Londynie, w klasie W. Pleetha jako stypendysta W. Lutosławskiego.
Andrzej Bauer nagrywał dla wielu zagranicznych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz brał udział w międzynarodowych festiwalach. Występował z recitalami i jako kameralista, a także jako solista z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w większości krajów Europy, a także w USA i Japonii. Płyty artysty zdobywały nagrody (Fryderyk 2000, Niemieckiej Krytyki Płytowej).
Andrzej Bauer wykonuje obszerny repertuar zawierający wiele dzieł muzyki najnowszej, w tym liczne utwory specjalnie dla niego skomponowane. Kolejna edycja projektu Cellotronicum, prezentowana podczas Warszawskiej Jesieni została uhonorowana nagrodą Orfeusz 2006.
Artysta jest założycielem Warszawskiej Grupy Cellonet, zespołu, który obchodził 10-lecie działalności koncertem w Filharmonii Narodowej.
Współpracuje z wybitnymi twórcami inspirując powstawanie utworów na wiolonczelę solo i media elektroniczne (Cellotronicum). 
W latach 2012-2015 tworzył w Polskim Radiu cykl koncertów Trans-Fuzja, łączących różne style wykonawstwa i improwizacji muzycznej z technologią komputerową.
Jest założycielem i kierownikiem artystycznym Chain Ensemble - zespołu specjalizującego się w wykonawstwie muzyki najnowszej. W roku 2017 wraz Chain Ensemble zainicjował Scenę Muzyki Nowej - serię koncertów w Nowym Teatrze.
Jest profesorem sztuk muzycznych - prowadzi klasy wiolonczeli na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz na  Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest zapraszany do Jury międzynarodowych konkursów muzycznych. Otrzymał nagrodę Związku Kompozytorów Polskich oraz nagrodę Ministra Kultury za wkład w propagowanie muzyki współczesnej. Prezes Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego.
Coraz więcej czasu poświęca dyrygowaniu, komponowaniu i improwizowaniu muzyki.

AUKSO - Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
Jedna z najlepszych orkiestr kameralnych w Europie, niekwestionowany lider zespołów tego rodzaju w Polsce. AUKSO – powołane przez grupę absolwentów Akademii Muzycznej w Katowicach wspólnie z Markiem Mosiem, wybitnym skrzypkiem, dyrygentem i kameralistą, jest obszarem artystycznych poszukiwań i twórczego rozwoju, wspólnego kreowania sztuki najwyższej jakości.
Repertuar zespołu rozpięty jest od klasyki po muzykę współczesną, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej. Prawykonania swoich utworów powierzali zespołowi m.in.: Wojciech Kilar, Zbigniew Bujarski, Aleksander Lasoń, Grażyna Pstrokońska-Nawratil, Piotr Moss, czy Cezary Duchnowski. AUKSO jest cenionym interpretatorem twórczości polskich kompozytorów – ma na koncie liczne albumy z repertuarem m.in. Grażyny Bacewicz, Henryka Mikołaja Góreckiego, Witolda Lutosławskiego, Wojciecha Kilara i Zbigniewa Preisnera. Nagrywa też z powodzeniem muzykę filmową kompozytorów o światowej sławie takich jak m.in. Elliot Goldenthal, czy ścieżki dźwiękowe do gier komputerowych. Wśród ostatnich nagrań fonograficznych warto wspomnieć nominowane do nagrody Fryderyk albumy: tryptyk śląski dzieł Aleksandra Nowaka i Szczepana Twardocha – 1. DRACH. DRAMMA PER MUSICA, 2. SYRENA. MELODRAMA AETERNA (nagroda Fryderyk 2022) oraz 3. POKORA. DRAMMA GIOCOSO. AUKSO jest także laureatem Nagrody Akademii Fonograficznej „Fryderyk 2011” w kategorii „Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej” za zrealizowany wspólnie z Januszem Olejniczakiem album pt. „CHOPIN. Wydanie Narodowe”.
Szczególnie interesująca dla AUKSO jest strefa pogranicza – łączenie klasyki z jazzem, muzyką alternatywną, rockiem i poszukiwanie dla tych gatunków wspólnego mianownika – lub odwrotnie: zabawa przeciwieństwami i zderzanie odrębnych języków muzycznych. W tym obszarze AUKSO współpracowało z takimi osobowościami świata muzyki jak: Leszek Możdżer, Tomasz Stańko, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Voo Voo, Kapela ze Wsi Warszawa czy Motion Trio.
W historię orkiestry wpisane są liczne znakomite kolaboracje z artystami tej miary co, m.in.: Jerzy Maksymiuk, Marc Minkowski, Rudolf Barshai, Howard Shelley, Jacek Kaspszyk, Władysław Kłosiewicz, Daniele Alberti, Piotr Anderszewski, Andrzej Bauer, Kaja Danczowska, Agata Szymczewska, Janusz Olejniczak, Olga Pasiecznik czy The Hilliard Ensemble. AUKSO gości na najważniejszych festiwalach w Polsce takich jak, m.in. Wielkanocny Ludwiga van Beethovena, Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Festiwal Muzyki Filmowej, Festiwal Dialogu Czterech Kultur, Jazz Jamboree, Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach; a także zagranicą, m.in. w Barbican Centre, SESC São Paulo, Auditorio Palacio de Congresos Zaragoza, Teatro Caja Duero, czy na festiwalu Armonie Sotto La Rocca.
Orkiestra regularnie koncertuje w tyskiej Mediatece w ramach tematycznych cykli, jak np. AUKSO MODERN, AUKSO ON/SIDE, AUKSO CLASSICS. Co roku w siedzibie orkiestry odbywa się także festiwal AUKSODRONE, który w szybkim czasie zyskał renomę jednego z najważniejszych wydarzeń na kulturalnej mapie Polski. To przedsięwzięcie muzyczne, które tworzy wspólną przestrzeń dla muzyki poważnej, jazzowej oraz alternatywnej, błyskawicznie stało się jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Tychach. Podczas festiwalu odbywają się prawykonania utworów polskich twórców współczesnych. 

Marek Moś 
Wybitny polski dyrygent, a także skrzypek i kameralista. Założyciel i dyrektor artystyczny AUKSO Orkiestry Kameralnej Miasta Tychy, a także dyrektor festiwali Letnia Filharmonia AUKSO oraz AUKSODRONE. 
Kształcił się w Bytomiu i Katowicach. Jego pedagogami byli Kazimierz Dębicki i Andrzej Grabiec. 
Założyciel i wieloletni prymariusz Kwartetu Śląskiego – zespołu, który w krótkim czasie stał się̨ jednym z najwybitniejszych kwartetów smyczkowych w Europie. Wraz z nim występował na prestiżowych festiwalach i najznakomitszych estradach świata, m.in. Konzerthaus w Wiedniu, Concertgebouw i IJsbreker w Amsterdamie, Vredenburg w Utrechcie, Schauspielhaus w Berlinie, Tivoli w Kopenhadze, Tonhalle w Düsseldorfie, deSingel w Antwerpii, Merkin Hall w Nowym Jorku i Jordan Hall w Bostonie. Z Kwartetem Śląskim dokonał kilkudziesięciu prawykonań utworów polskich i zagranicznych, z których znakomita większość została dedykowana zespołowi. 
Dzięki szerokim horyzontom muzycznym i otwartości na nowe doświadczenia od ponad 20 lat prowadzi jedną najlepszych orkiestr kameralnych w Europie. Z AUKSO wykonuje muzykę współczesną, filmową, jazzową, popularną; szczególnym upodobaniem darzy twórczość balansującą na granicy gatunków. Nie stroni jednak od klasyki, czego przykładem są wykonania wszystkich symfonii Beethovena oraz kompletu symfonii londyńskich Haydna. Bierze udział w projektach rozszerzających pojęcie muzyki orkiestrowej. Występował z czołowymi przedstawicielami polskiej muzyki elektroakustycznej (Stefan Wesołowski, Jacaszek, DJ Lenar) i zagranicznej muzyki elektronicznej (Squarepusher, Mira Calix); współpracował z Aphex Twinem i Jonny’m Greenwoodem. Wraz z AUKSO chętnie angażowany jest do interpretacji twórczości muzyków jazzowych. Od wielu lat współpracuje z Leszkiem Możdżerem i Michałem Urbaniakiem; koncertował z Tomaszem Stańko, Andrzejem Jagodzińskim, Maciejem Obarą. Dzieli scenę również z artystami muzyki popularnej jak Voo Voo czy Zakopower. 
Dzięki niezwykłej wrażliwości w mistrzowski sposób przekłada język muzyczny polskich kompozytorów współczesnych na język orkiestry. Prawykonał utwory takich kompozytorów jak Aleksander Lasoń, Zygmunt Krauze, Grażyna Pstrokońska-Nawratil, Cezary Duchnowski, Agata Zubel; dyrygował prawykonaniami wszystkich oper Aleksandra Nowaka. Jest cenionym interpretatorem muzyki Wojciecha Kilara, Henryka Mikołaja Góreckiego, Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego.
Prowadził orkiestry krajowe jak i zagraniczne (m.in. Chicago Philharmonic Orchestra, Ensemble Modern). Oprócz kierowania AUKSO Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy, jest opiekunem artystycznym Elbląskiej Orkiestry Kameralnej.
Dyrygował w krajach Europy, Azji, Ameryki Południowej, a ostatnio także w Ameryce Północnej, w nowojorskiej Carnegie Hall (koncert „Głosy Gór”). Występował na czołowych polskich festiwalach muzyki współczesnej, m.in. Sacrum Profanum w Krakowie, Warszawska Jesień, Festiwal Prawykonań. Polska Muzyka Najnowsza w Katowicach; z AUKSO regularnie gości na Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.
Precyzja i dbałość o szczegóły w wykonaniu AUKSO pod jego batutą znajdują uznanie nie tylko w sali koncertowej, ale i w studiu nagrań. Razem z tyską orkiestrą nagrywał utwory polskich kompozytorów do projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Regularnie bierze udział w sesjach nagraniowych muzyki filmowej dla West One Music Group. Nagrywał muzykę filmową Wojciecha Kilara, Elliota Goldenthala, Jonny’ego Greenwooda, Davida Buckleya, Davida Kitay, Pawła Mykietyna i Macieja Zielińskiego. Płyty z udziałem Marka Mosia wydawane są m.in. przez Nonesuch, EMI Classics, Anaklasis, DUX, BeArTon, CD Accord.
Marek Moś jest laureatem wielu nagród, m.in.: Konkursu Muzyki Współczesnej w Krakowie, Międzynarodowej Trybuny UNESCO w Paryżu, Związku Kompozytorów Polskich, Koryfeuszy Muzyki Polskiej, Srebrnego Medalu „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego, a także kilku statuetek Fryderyka. W roku 2009 otrzymał honorowe obywatelstwo Miasta Tychy. 
Poza intensywną aktywnością̨ koncertową i nagraniową wykłada w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.


Oleksandr Balan
Urodził się 29 marca 2000 roku w Winnicy, Ukraina. W 2019 roku z wyróżnieniem ukończył Winnickie Kolegium Sztuk. W tym samym roku rozpoczął studia w Kijowskiej Akademii Muzycznej im. Piotra Czajkowskiego. Po ukończeniu pierwszego roku zdecydował się kontynuować naukę na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie studiuje na drugim roku w klasie profesora Rafała Grząki. Laureat kilku międzynarodowych i regionalnych konkursów, w tym Grand Prix Konkursu im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej.


Nadia Mikołajczyk
Ur. 2005 w Bytomiu, perkusistka specjalizująca się w grze na marimbie i wibrafonie. Naukę gry rozpoczęła w wieku 10 lat w OSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Bytomiu. Jest laureatką licznych międzynarodowych konkursów, m.in PAS Italy, MUSIC@E-CONTEST, ENKOR Competition oraz Międzynarodowych Konkursów Marimbowych i Wibrafonowych w Opolu. Występowała m.in. z Filharmonią Śląską w Katowicach oraz brała udział w prestiżowych wydarzeniach, takich jak Majaoja Percussion Competition w Tampere czy TROMP Festival w Eindhoven. Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych pedagogów m.in. Marty Klimasary, Tatiany Kolevej i Theodora Milkova. Regularnie uczestniczy w projektach kameralnych i orkiestrowych, współpracując m.in. z NOSPR i TWON. Obecnie jest studentką III roku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. dr hab. Miłosza Pękali oraz mgr Marianny Bednarskiej-Lechman.

Barbara Wieczorek
Ur. 14.10.2007 r. w Gdańsku. Grę na oboju rozpoczęła w rodzinnym mieście, a od 2022 r. kontynuowała w OSM II st. im. Mariana Sawy w Warszawie, pod kierunkiem prof. Arkadiusza Krupy. Szkołę tę ukończyła z wyróżnieniem w czerwcu tego roku, obecnie studiuje na UMFC w Warszawie, w klasie tego samego pedagoga.

Jest laureatką 40 konkursów solowych i kameralnych. Wystąpiła jako solistka: z orkiestrą Bałtyckiej Filharmonii Młodych w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku, z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa w ZPSM nr 1 w Warszawie oraz z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej ZPSM nr 1 w Warszawie. Koncertowała w ECM Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, w Pałacu na Wyspie w Parku Łazienkowskim i na Zamku Królewskim w Warszawie, a także w sali kameralnej NOSPR w Katowicach.
Uczestniczyła w Warsztatach Orkiestrowo – Wokalnych „Orchestra 4 young” w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, w projekcie orkiestrowym “Music for future” organizowanym przez Fundację “Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, a w sierpniu 2025 w projekcie Concertgebouw Orchestra Young 2025.
Czterokrotnie otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Gdańska, trzykrotnie Stypendium MKiDN.  Przez 5 lat była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.

Maria Wezner
Ur. 15.04.2006 - pianistka, studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. dr hab. Joanny Ławrynowicz-Just i as. Mateusza Krzyżowskiego. Absolwentka Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy, gdzie uczyła się pod okiem dr hab. Agaty Nowakowskiej-Gumieli.

Laureatka licznych konkursów fortepianowych i kameralnych w Polsce i za granicą, w tym II nagrody w 65. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Grotrian-Steinweg w Brunszwiku (2024) i II nagrody w XVII
Konkursie Pianistycznym im. Haliny Czerny-Stefańskiej i Ludwika Stefańskiego w Płocku (2024). Występowała w takich miejscach jak NOSPR, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Filharmonia Pomorska, Filharmonia Gorzowska, Łazienki Królewskie, Zamek Królewski w Warszawie, Polskie Radio Chopin, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego i Towarzystwo Muzyczne im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy.
Na kursach i warsztatach pracowała m.in. z profesorami Charlesem Owenem, Olgą Łazarską, Wojciechem Świtałą, Beatą Bilińską, Krystyną Borucińską i Rafałem Blechaczem.
Poza pianistyką, rozwija się również w innych dziedzinach. W 2023 roku uzyskała tytuł finalistki z wyróżnieniem Olimpiady Artystycznej w sekcji historii muzyki. W latach 2021-2025 była stypendystką Funduszu ZDOLNI.

Piotr Bujnowski
Ur. 2002 – bas-baryton, student Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover (HMTMH). Laureat licznych konkursów wokalnych, m.in. II nagrody na International Vocal Competition w Bratysławie, III nagrody na XII József Simándy International Singing Competition w Budapeszcie (2024) oraz II nagrody na konkursach im. Haliny Słonickiej, Mikuláša Schneidera-Trnavskiego i Krystyny Jamroz (2025). Występował jako Betto di Signa (Gianni Schicchi), Benoît (La bohème), Marszałek i Cześnik (Halka wileńska), Sprecher i II Zbrojny (Die Zauberflöte) na scenach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Teatru Wielkiego w Łodzi, Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie i Filharmonii Sudeckiej. Koncertował m.in. podczas Festiwalu Musica Sacromontana w Gostyniu, w Muzeum Łazienki Królewskie, Kloster Michaelstein (Niemcy) i Pałacu Staszica w Warszawie.


Tymoteusz Bączkowski
20-letni wiolonczelista z Poznania. Student trzeciego roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesorów Marcina Zdunika i Andrzeja Bauera. Rozpoczął kształcenie w Poznaniu w klasie Pani Doroty Hajzer, a kontynuował ją w Warszawie z prof. Rafałem Kwiatkowskim. Jego największe osiągnięcia to m.in. Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie „Rezonans”, 1. miejsce na Jan Vychytil Cello Competition w Pradze, 2 miejsce i Nagroda publiczności na Oberton International Solo Competition w Grazu i 3 miejsce na Allegra International Youth Competition w Sofii. Tymoteusz grał na wielu koncertach w Polsce i za granicą: we Włoszech, Bułgarii i Niemczech. Brał także udział w kursach muzycznych na terenie Polski, Niemiec i Stanów Zjednoczonych, na których mógł współpracować z takimi profesorami jak: Marcin Zdunik, Andrzej Bauer, Kazimierz Michalik, Stanisław Firlej, Tomasz Strahl, Denis Severin, Laurence Lesser, Zvi Plesser, Clara Kim, Hans Jensen.

Karina Filipowicz 

Urodziła się w 2002 roku w Grodnie, Białoruś. Jest absolwentką Szkoły Sztuki im. A. Tizengauza, gdzie kształciła się pod kierunkiem A.V. Zacharyan, oraz absolwentką Grodzieńskiego Państwowego Kolegium Muzycznego, gdzie studiowała pod kierunkiem O.A. Jagodnickiej. Ukończyła studia licencjackie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a obecnie kontynuuje tam naukę na studiach magisterskich w klasie fortepianu prof.
Agnieszki Przemyk-Bryły, prof. Konrada Skolarskiego oraz w klasie kameralistyki fortepianowej prof. Roberta Morawskiego. Laureatka licznych nagród
Brała udział w licznych koncertach i projektach artystycznych jako solistka oraz kameralistka, prezentując się na scenach w Polsce, Białorusi, Włoszech, Niemczech i na Węgrzech.
Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, doskonaląc swoje umiejętności pod okiem wybitnych pianistów, takich jak: Artem Lyakhovich, Igor Olovnikov, Kirill Keduk, Zbigniew Raubo, Vladimir Dulov, Andrei Ivanov, Vincenzo Balzani, Ludmil Angelov, Sofia Gulyak, Ari Vardi, Olaf John Laneri.

Marta Papojan
Urodziła się w 2004 roku w polsko-ormiańskiej rodzinie. Pierwszymi jej pedagogami była rodzina Aleksieja Sułtanowa — jego matka (skrzypce) i młodszy brat (fortepian). W wieku dziewięciu lat Marta rozpoczęła naukę u profesora Siergieja Woronowa, a następnie kontynuowała ją pod kierunkiem profesor Marii Gambaryan — ostatniej żyjącej uczennicy Konstantina Igumnowa.

Brała udział w kursach mistrzowskich wielu wybitnych pianistów, zdobywając doświadczenie artystyczne i inspiracje z różnych tradycji pianistycznych. Została zwyciężczynią licznych konkursów pianistycznych, w tym: Conero (IPPA) IPC, Bordgomi IPC (nagroda specjalna za wykonanie utworu F. Chopina), StayHome IPC, ChopinPlus, Moscow Scriabin Competition, Kaunas Sonorum, Elevato Piano Competition, Aegio IPC (Grand Prix) i innych.
Jest laureatką Vigo IPC – III nagroda i nagroda specjalna, Neuhaus IPN – II nagroda, Szafarnia IPC – trzy nagrody specjalne, Riga IPC – II nagroda, Chopin dla najmłodszych – Antonin – III nagroda, SIPC (Singapore) – VI nagroda.
Obecnie jest studentką trzeciego roku studiów licencjackich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Joanny Ławrynowicz-Just, a także pierwszego roku studiów licencjackich w klasie klawesynu i muzyki dawnej u prof. Elżbiety Stefańskiej.
Wraz z Kariną Filipowicz tworzy fortepianowy duet, który kształci się pod kierunkiem prof. Roberta Morawskiego. Zespół w krótkim czasie zdobył uznanie publiczności i jurorów, zdobywając pierwszą nagrodę na Classic Music Stars IC - Gdańsk 2025.


Pianiści towarzyszący:

Beata Szebesczyk
Absolwentka warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasach: fortepianu prof. Jerzego Romaniuka i kameralistyki fortepianowej prof. Mai Nosowskiej. Umiejętności pianistyczne i kameralne doskonaliła na kursach mistrzowskich w Wiedniu u prof. Elly Ameling, w Dusznikach-Zdroju u prof. Ryszarda Baksta, w Weimarzeu prof. Bernarda Ringeissena, w Warszawie u prof. Edith Picht-Axenfeld oraz w Bayreuth. 

Artystka zdobyła wiele nagród specjalnych dla pianisty, przyznanych podczas konkursów wokalnych: im. Edwarda Griega w Gdańsku (1994), w Dusznikach-Zdroju (1996, 2000, 2002), Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2001), im. Ady Sari w Nowym Sączu (2007). Występowała podczas Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Mariańskich Łaźniach, brała też udział w festiwalach w Dusznikach-Zdroju, Bedřicha Smetany w Nowym Mieście nad Metują (Czechy), Drei Klang w Dreźnie czy April Spring Friendship Art Festival w Korei Płd. Wystąpiła także w Sali Filharmonii w Liverpoolu podczas jubileuszu organizacji Merseyside Polonia. Wielokrotnie wystepowała na Letnim Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich w Łazienkach Królewskich, Letnim Festiwalu Pieśni w Pałacu w Wilanowie, inaugurowała Letni Festiwal Pieśni na Zamku Królewskim oraz ALTERNATIVE CHAMBER MUSIC FESTIVAL Sansusi w Rydze
W dorobku artystycznym pianistki znajdują się nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe. Krążek zawierający Pieśni Stanisława Moryto, nagrany z Anetą Łukaszewicz w 2008 roku, otrzymał nominację do Fryderyka. Z Janem Jakubem Monowidem nagrała płytę “Sonety” w 2018 roku, oraz zarejestrowała dla TVP Kultura “Sonety Szekspira” Pawła Mykietyna. Była jurorem Singapore International Arts Performance Competition 2015. Prowadziła kursy mistrzowskie w wielu uczelniach europejskich (m.in. w Anton Bruckner Privatuniversität w Linzu, Conservatorio Alfredo Casella w L’Aquili, Conservatorio Vincenzo Bellini w Katanii na Sycylii) Conservatorio Santa Cecilia w Rzymie oraz poza Europą (Shaanxi Normal University, Taiyuan Arts High School, Taiyuan Bach Music School, Hunan International Economic University w Changsha, Tongji University w Szanghaju).  


Łukasz Chrzęszczyk
Pianista, solista i kameralista, pedagog. Jest laureatem m.in. Grand Prix, I Nagrody w kategorii duetów skrzypce – fortepian i wszystkich nagród specjalnych I Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Ludwiga van Beethovena w Lusławicach oraz międzynarodowych konkursów muzyki kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2012), im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2013), im. St. Moniuszki w Rzeszowie (2019). Trzykrotnie nominowany do nagrody Fryderyk.
Jako solista i kameralista występował m. in. w Het Concertgebouw w Amsterdamie, siedzibie NOSPR w Katowicach, filharmoniach w Bratysławie, Mediolanie, czy Warszawie – z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej FN. Jako solista współpracował także z orkiestrami Filharmonii Świętokrzyskiej, Rzeszowskiej, Warmińsko – Mazurskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Lutosławski Youth Orchestra, Orkiestrą Symfoniczną UMFC.
Na dorobek fonograficzny artysty obok nagrań dla Polskiego Radia i TVP Kultura składa się siedem płyt wydanych przez wytwórnie Chopin University Press, Orphée Classics, DUX, nagranych we współpracy m.in. z Joanną Freszel, Jakubem Jakowiczem, Roksaną Kwaśnikowską, o tematyce sięgającej od klasyków XX i XXI wieku po zapomnianą muzykę polską. W marcu br. ukazała się nagrana w duecie z Jakubem Jakowiczem płyta „Departures”, zawierająca rejestrację programu składającego się z dzieł Malawskiego, Bacewicz, Góreckiego, Silwestrowa i Szymanowskiego wykonanego w 2022 roku w ramach programu NIMiT Scena Muzyki Polskiej w Filharmonii Narodowej.
W latach 2020 – 2021 w ramach stypendium „Kultura w sieci” (2020) i stypendium twórczego MKiDN (2021) pianista zrealizował projekt „Mazurek – antologia”, w ramach którego zarejestrowanych i udostępnionych w witrynie www.antologiamazurka.pl zostało ponad 70 mazurków mniej znanych kompozytorów polskich.
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasach fortepianu prof. Piotra Palecznego i kameralistyki fortepianowej prof. Mai Nosowskiej (2014). W 2018 roku uzyskał stopień doktora sztuki. Od 2014 roku jest wykładowcą UMFC, prowadząc zajęcia z kameralistyki fortepianowej i współpracując jako pianista z klasami instrumentalnymi, obecnie na stanowisku adiunkta.


Maciej Piszek 
Urodzony 3 maja 1985 w Warszawie. W roku 2008 ukończył z wyróżnieniem studia z zakresu gry na fortepianie pod kierunkiem prof. Bronisławy Kawalli oraz klasę kameralistyki prof. Macieja Paderewskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem takich wybitnych profesorów, jak Sequeira Costa, Dominique Merlet, Vera Gornostaeva czy Lee Kum-Sing. W roku 2015 ukończył studia podyplomowe w Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego.
Jest laureatem nagród na wielu krajowych i międzynarodowych konkursach pianistycznych (m.in. we Francji, Grecji i Włoszech). Brał udział w licznych festiwalach muzycznych, m.in. „Łańcuch” poświęcony twórczości Witolda Lutosławskiego (2004), „Laboratorium” (2006), Festiwal Twórczości Pawła Szymańskiego (2006), Festiwal „Crossdrumming” (2007), Festiwal „Od Chopina do Góreckiego” (2007), „Świętokrzyskie Dni Muzyki” (2008), „Forum Lutosławskiego” (2009), „Muzyka Na Szczytach” (2015, 2021), „Paweł Mykietyn – konteksty” (2020), „Trzy-Czte-Ry” (2016, 2017, 2020, 2021, 2022), „Warszawska Jesień” (2016). Występował z towarzyszeniem orkiestr, m.in. AUKSO, Sinfonia Varsovia, Polskiej Orkiestry Radiowej, Orkiestry Filharmonii Kaliskiej, pod batutą takich dyrygentów, jak  Bassem Akiki, Łukasz Borowicz, Szymon Bywalec, Piotr Dąbrowski, Przemysław Fiugajski, Szymon Kawalla, Michał Klauza, Wiktor Kociuban, Jan Krenz, Marek Moś, Wojciech Michniewski, Fabian Panisello, Ruben Silva, Monika Wolińska, w wielu prestiżowych salach w Polsce oraz za granicą (m.in. w Austrii, Hiszpanii, Grecji, Rumunii, Francji, we Włoszech, na Białorusi oraz Ukrainie). 
Współpracował m.in. z Pawłem Mykietynem, Maciejem Grzybowskim, Olgą Pasiecznik, Jackiem Laszczkowskim, Andrzejem Karałowem, Anną Karasińską, Stanisławem Skoczyńskim, Kwartetem DAFÔ, Royal String Quartet oraz kameralnymi zespołami orkiestr Warszawskiej Opery Kameralnej i Opery Narodowej. Płyta "Speechless Song" z utworami Pawła Mykietyna, na której pianista wraz z Jackiem Laszczkowskim zarejestrowali „Sonety Szekspira” na sopran męski i fortepian (2000) otrzymała dwie statuetki „Fryderyka”.

Royal String Quartet

Royal String Quartet od 25 lat należy do czołówki europejskich zespołów kameralnych. Laureaci dwóch Fryderyków, sześciokrotnie nominowani do tej nagrody, mają na koncie 18 albumów entuzjastycznie przyjętych przez międzynarodową krytykę („BBC Music Magazine”, „Gramophone”). Koncertowali na wszystkich kontynentach, pięciokrotnie wystąpili na BBC Proms, grali m.in. w Wigmore Hall (aż 15 razy), Concertgebouw w Amsterdamie, londyńskiej Cadogan Hall i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współpracowali z BBC jako New Generation Artists, nagrywali dla Hyperion, DUX, BeArTon i CD Accord, prezentując m.in. komplet kwartetów Szymanowskiego, Lutosławskiego, Pendereckiego, Góreckiego i MacMillana.
Choć wychowani na klasycznym repertuarze, muzycy RSQ od początku przełamywali schematy, łącząc kwartetowe brzmienie z folkiem, jazzem i muzyką klubową. Ich wspólny album z Kayah zdobył status Złotej Płyty, a projekt „Nowa Warszawa” ze Stanisławą Celińską stał się jednym z najbardziej poruszających muzycznych hołdów stolicy.
Zespół jest również organizatorem warszawskiego festiwalu Kwartesencja – jednej z najważniejszych scen muzyki kameralnej w Polsce. To właśnie tam odbyło się wiele prawykonań dzieł napisanych specjalnie dla RSQ przez czołowych kompozytorów XXI wieku, m.in. Pawła Mykietyna, Wojciecha Blecharza i Andrzeja Kwiecińskiego.
Royal String Quartet nie zwalnia tempa – wciąż poszukuje nowych form ekspresji, zachowując przy tym precyzję wykonawczą, charyzmę i niepowtarzalne brzmienie, dzięki którym od lat pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych muzycznych ambasadorów Polski.


Ewa Liebchen
Flecistka od blisko 20 lat specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Jako solistka i kameralistka dokonała licznych wykonań i prawykonań dzieł muzyki polskiej. Wiele z nich powstało na zamówienie w ramach programu MKiDN Zamówienia kompozytorskie.

Jest absolwentką Accademia Italiana del Flauto (2002) w klasie fletu prof. Raymond Guiot i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej (2005).
Od 20 lat współtworzy duet fletowy Flute O’Clock. Jest też flecistką zespołu Chain Ensemble prowadzonego przez prof. Andrzeja Bauera oraz zespołu flow unit. W 2010 roku nakładem wydawnictwa DUX ukazała się pierwsza płyta zespołu Now. Album otrzymał wyróżnienie miesięcznika Hi-Fi i Muzyka dla Płyty Roku 2010 oraz został nominowany do nagrody Fryderyk 2011 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Na stałe współpracuje także z pianistką Emilią Karoliną Sitarz. Flecistka ma na swoim koncie płyty z muzyką polskich kompozytorów - Sławomira Kupczaka i Dominika Karskiego oraz trzy albumy solowe, które ukazały się nakładem wydawnictw DUX i Bôłt Records. Utwór z płyty Electric sheep - dedykowany flecistce Halny Sławomira Kupczaka - otrzymał w 2019 roku rekomendację 66. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów.
Najnowsze wydawnictwo to płyta „Breathtaking” nagrana wraz z flecistką Mają Miro-Wiśniewską z repertuarem na flety współczesne i historyczne napisanym specjalnie na tę okazję przez Monikę Szpyrkę, Pawła Malinowskiego, Michała Janochę, Sławomira Wojciechowskiego i Sławomira Kupczaka.
W ramach działalności pedagogicznej prowadzi prezentacje i warsztaty z zakresu współczesnego wykonawstwa dla instrumentalistów, pedagogów i kompozytorów.


Jakub Jackowski
Naukę gry na oboju rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie Bolesława Słowika. W 2013 roku został przyjęty do klasy prof. Arkadiusza Krupy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Studia magisterskie ukończył z wyróżnieniem w 2019 roku. W 2017 roku był stypendystą programu Erasmus+ w Haute Ecole de Musique de Genève w klasie prof. Alexeia Ogrintchouka, gdzie w latach 2018-2020 kontynuował naukę na kierunku„Master of Arts en Interprétation musicale”. Był również uczestnikiem III edycji Akademii Sinfonia Varsovia (2014/2015).

Jakub Jackowski jest zdobywcą nagród na konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych. Należą do nich między innymi II miejsce na II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w kategorii zespołów kameralnych (jako członek kwintetu dętego Kwintofonia, 2021), I miejsce (kategoria trio stroikowe) oraz wyróżnienie (kategoria kwintet dęty) na XI Konkursie Dętych Zespołów Kameralnych w Warszawie (2017). 
Miał okazję współpracować z najlepszymi orkiestrami w kraju (między innymi Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Narodowa). Od 2018 roku jest pierwszym oboistą Polskiej Opery Królewskiej, a od 2023 roku również Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie.

Julian Paprocki
Klarnecista, solista, improwizator. Doktor sztuki (2025, doktorat obroniony z wyróżnieniem), adiunkt na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Pierwszy klarnecista orkiestry Polskiej Opery Królewskiej oraz członek Chain Ensemble prowadzonego przez Andrzeja Bauera, a także kolektywu artystycznego flow unit, w którego skład wchodzą polscy czołowi wykonawcy muzyki współczesnej. 

Absolwent AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie klarnetu Arkadiusza Adamskiego. Odbył także studia w Pôle Supérieur d’Enseignement Artistique w Paryżu w klasach: klarnetu Florenta Héau, klarnetu basowego Jean-Marca Volty oraz kameralistyki Philippe’a Ferro. Studiował ponadto muzykologię (Université Paris-Sorbonne) oraz filozofię (Uniwersytet Warszawski).
Jest 37-krotnym laureatem konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich: klarnetowych, organowych, kompozytorskich i kameralnych. Stypendysta m.in.: Narodowego Centrum Kultury w programie „Młoda Polska” (2017) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Występował w większości filharmonii polskich jak również poza granicami kraju: w Austrii, Czechach, Estonii, Francji, Litwie, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Portugalii, Rosji, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i we Włoszech.
Swoje kompozycje i transkrypcje wydaje we Francji (Gérard Billaudot Éditeur, Klarthe Édition) oraz w kraju (Polskie Wydawnictwo Muzyczne). W 2018 roku wziął udział w projekcie PWM „Sto na sto. Muzyczne dekady wolności” z okazji obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, nagrywając utwory kameralne Konstantego Regamey’a oraz Tadeusza Wieleckiego. Album ten został nagrodzony Nagrodą Akademii Fonograficznej „Fryderyk” w kategoriach „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” oraz „Album roku.”
W styczniu 2025 roku, nakładem wytwórni Requiem Records, ukazała się jego debiutancka solowa płyta Surface of Timbre z dedykowanymi jemu utworami na klarnet kontrabasowy
i elektronikę. Na płycie znajdują się utwory takich kompozytorów jak: Wojciech Błażejczyk, Maciej Jabłoński, Michał Janocha, Mateusz Ryczek, Edward Sielicki, Jan Stańczyk, Ewa Trębacz i Artur Zagajewski.
Regularnie zapraszany do prowadzenia wykładów i warsztatów. Autor artykułów naukowych
z pogranicza dziedzin muzykologii i filozofii, a także monografii „Trzy eseje o hermeneutyce muzyki” poświęconej analizie filozoficznej improwizacji muzycznej wydanej w 2024 roku nakładem Wydawnictwa Nieoczywiste (recenzenci: prof. Szymon Bywalec i prof. Tadeusz Gadacz).

Szymon Michalik
Pierwszy fagocista orkiestr Sinfonia Varsovia oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej.
Stale współpracuje z Cavatina Philharmonic Orchestra. Jest członkiem kwintetu stroikowego Reedbeat. Pracuje również na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie jest asystentem w klasie fagotu prof. Artura Kasperka.
Pochodzi z malowniczej wioski Cieniawa położonej w Beskidzie Sądeckim. Kontakt z przyrodą miał ogromny wpływ na jego wrażliwość i postrzeganie świata. Naukę gry na fagocie rozpoczął w wieku 11 lat w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu w klasie Jana Słowika. W latach 2010-2013 uczył się w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie pod okiem solisty Filharmonii Krakowskiej Zdzisława Bogacza. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fagotu prof. Artura Kasperka. Swój warsztat doskonalił u prof. Ole Kristiana Dahla w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim.
Wygrał przesłuchania do czołowych polskich orkiestr: Cavatina Philharmonic Orchestra, Sinfonia Varsovia, Teatr Wielki Opera Narodowa, Filharmonia Poznańska, NFM Filharmonia Wrocławska, Sinfonia Iuventus.
Szymon Michalik brał również udział w licznych konkursach. Do jego największych osiągnięć należą: Finał Międzynarodowego Konkursu "2020 Fernand Gillet-Hugo Fox Competition", Półfinał XVI Międzynarodowego Konkursu im. Piotra Czajkowskiego - Petersburg (2019), I miejsce na XII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka, Dąbrowa Górnicza (2018), I miejsce i 3 nagrody specjalne na VII Międzynarodowym Konkursie Fagotowym im. Carla Marii von Webera, Wrocław (2016), Grand Prix na X Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych, Brno (2015).

Monika Paprocka-Całus
Solistka Filharmonii Poznańskiej a od bieżącego sezonu artystycznego także orkiestry Polskiej Opery Królewskiej. Współpracuje z Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO Chain Ensemble, zespole specjalizującym się w wykonywaniu muzyki najnowszej. Gościnnie występuje z czołowymi polskimi orkiestrami, m.in. NOSPR, Sinfoniettą Cracovią, orkiestrami Teatrów Wielkich w Warszawie i Poznaniu. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach (z wyróżnieniem), obecnie doktorantka Akademii Muzycznej
w Łodzi.
Swoje umiejętności szkoliła na licznych kursach krajowych oraz międzynarodowych pod okiem takich mistrzów waltorni jak: Radek Baborák, Christian Friedrich Dallmann, Kazimierz Machala, Jacek Muzyk, Will Sanders oraz Radovan Vlatković. Jest laureatką wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych w kategoriach solowych oraz kameralnych. Wśród najważniejszych wymienia: I nagrodę na V Ogólnopolskim Konkursie Waltornistów im. prof. Edwina Golnika w Łodzi (2018) oraz III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2018).

Koncertowała w najważniejszych salach koncertowych w Europie m.in. w Berlinie, Paryżu, Kolonii i Mediolanie. Występowała jako solistka z orkiestrami filharmonii w Częstochowie, Katowicach i Poznaniu. Ma w repertuarze muzykę klasyczną, XX-wieczną i najnowszą. Dokonuje licznych prawykonań, nagrywa dla Polskiego Radia i DUX. Prowadzi warsztaty i działalność edytorską. W 2025 roku nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukażą się dwie publikacje będące jej edycją nigdy dotąd niepublikowanych i niewykonywanych utworów Marcelego Popławskiego i Witolda Friemanna przygotowaną na podstawie manuskryptów.

Anna Kwiatkowska
Skrzypaczka, od lat specjalizuje się w wykonywaniu kameralnej i solowej współczesnej muzyki na skrzypce. Współtworzy fundację „Harmonie i Hałasy”, z którą organizuje i prowadzi warsztaty dla młodzieży popularyzujące nową muzykę. Współorganizatorka  pierwszych w Polsce Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Bydgoszczy dla Wykonawców, na których jest również wykładowczynią. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury. Wielokrotnie współpracowała z Musik Fabrik, jednym z czołowych  światowych zespołów zajmujących się muzyką współczesną. Gra w Chain Ensemble, flow unit,w duecie z wiolonczelistą Mikołajem Pałoszem , w trio flow unit 3 z pianistą Adamem Kośmieją i w duecie z pianistką Martyną Zakrzewską. Kwiatkowska ma w swoim dorobku płytę „Eidos” nagraną wspólnie z pianistką Joanną Opalińską, nominowaną do Nagrody Fonograficznej „Fryderyk”, „Aure” nagraną z Mikołajem Pałoszem oraz „Incorporate” - monograficzną płytę z utworami Kuby Krzewińskiego. Współpracuje z kompozytorami, dokonując prawykonań utworów. Razem z zespołem flow unit 3 dokonała nagrań dla radia BBC .Ma w repertuarze kanoniczne utwory literatury skrzypcowej i kameralnej muzyki XX i XXI wieku. Współpracuje z dwutygodnikiem „Ruch Muzyczny” jako autorka tekstów o nowej muzyce. Od lat aktywnie działa jako nauczycielka skrzypiec, edukatorka, wykładowczyni.
Anna Kwiatkowska występowała m.in. na festiwalach Warszawska Jesień, Audio Art, Kody, Musica Polonica Nova, Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwalu Muzyki Kameralnej w Pekinie, Bendigo International Festival of Exploratory Music, Musikfest Berlin, NeoArte Syntezator Sztuki, Musica Privata, Łańcuch, Festiwal TRZY-CZTE-RY.

Marta Piórkowska
Skrzypaczka, kameralistka, pedagożka. Laureatka nagrody Fryderyk 2024 w kategorii Album Roku — Muzyka Kameralna.

Od 2016 roku związana z zespołem Hashtag Ensemble, z którym dokonała licznych prawykonań polskich kompozytorów oraz koncertowała na wielu scenach w Polsce i zagranicą. Występowała na takich festiwalach jak: Warszawska Jesień, Ad Libitum, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Letnie Ogrody Muzyczne, WarszeMuzik, #AżTak Festival, Festiwal Operowy Tết-a-Tết w Londynie, Festiwal Intersonanzen w Poczdamie, Sacrum Profanum, Festiwal Kody i Opera Rara.
Od 2022 roku działa w Grupie Kreatywnej zespołu i współprowadzi Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab - pierwszą stałą scenę poświęconą tylko muzyce nowej w Polsce.
Jest współzałożycielką Poldowski String Quartet, z którym koncertuje w Polsce, a także we Francji, Chinach i Hongkongu. W grudniu 2025 roku ukaże się pierwsza płyta zespołu z autorskim projektem (NIE)CÓRKI z dziełami Irene Poldowski i Roxanny Panufnik.
Od 2013 roku prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego nr 4 w Warszawie.

Aleksandra Demowska-Madejska
Altowiolistka specjalizująca się w muzyce współczesnej, doktor sztuk muzycznych, współkierowniczka Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab w Warszawie, wykładowczyni Akademii Muzycznej w Łodzi i Członkini nagrodzonej Koryfeuszem Muzyki Polskiej 2024 oraz nagrodą ZAIKS kooperatywy Hashtag Ensemble.

Występowała na prestiżowych scenach i festiwalach w Polsce i Europie: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Svatováclavský Hudební Festival, Meridian, Klangwerkstatt, Unerhörte Musik. Grała jako solistka z m.in. Orkiestrą Polskiego Radia, Sinfonią Iuventus i Śląską Orkiestrą Kameralną.
Ma na koncie ponad 50 prawykonań utworów solowych i kameralnych, w tym koncerty dedykowane przez takich twórców jak Paweł Łukaszewski czy Wojciech Błażejczyk. Jest również promotorką zapomnianych dzieł Witolda Friemanna oraz polsko-żydowskich kompozytorów XX wieku, jak Eta Tyrmand czy Mieczysław Wajnberg.
Laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów altówkowych i kameralnych, m.in. w Bydgoszczy, Salzburgu i Lugano. W 2023 roku płyta z jej udziałem kameralnym otrzymała nagrodę Fryderyka w kategorii „Muzyka współczesna”.
Nagrywała dla Kairos, DUX, Requiem Records/Opus Series, Chopin University Press i PGM Audio. Producentka płytowa, aktywna edukatorka i kuratorka programu Akademia PRO. Odznaczona Odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej” i Złotą Odznaką SPAM, wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ZAIKS.

Prezes Gildii Muzyki Nowej, Sekretarz Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, Wiceprezes Instytutu Mieczysława Wajnberga oraz Członkini Zarządu Fundacji Sfera Harmonii, sprawującej opiekę nad Społeczną Instytucją Kultury Hashtag Lab.

Mikołaj Pałosz
Niezależny wiolonczelista, doktor sztuk muzycznych, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i awangardowej, autor kompozycji audiowizualnych, wielokrotny stypendysta MKiDN.

Jest zdobywcą nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie. 
Występuje m.in. na festiwalach Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza, Kody w Lublinie, Poznańska Wiosna Muzyczna, TrzyCzteRy, Audio Art i Ad Libitum.
Jako członek zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA. 
Ze skrzypaczką Anną Kwiatkowską od 2015 r. tworzy duet, a wraz z pianistą Adamem Kośmieją trio flow unit 3, prezentujące repertuar współczesny i najnowszy.
Od 2016 roku jest członkiem zespołu muzycznego Teatru Muzycznego ROMA  w Warszawie. Prezes Fundacji Na Rzecz Promocji Młodych Wiolonczelistów, dyrektor artystyczny 12. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w 2024 r.

Mateusz Loska
Kontrabasista-kameralista, performer, improwizator. Artysta o duszy człowieka renesansu, dla którego niemożliwe nie istnieje. Z równą pasją, co do interpretacji muzyki najnowszej, podchodzi do programowania, żeglarstwa morskiego, sędziowania tenisa, MBA, freedivingu, glampingu czy samotnych podróży z plecakiem dookoła świata. Ta unikalna perspektywa i otwartość na wyzwania przekładają się na jego bezkompromisową działalność artystyczną.

Jako solista i kameralista występował na najbardziej prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej, takich jak Warszawska Jesień, Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Prawykonań, Ad Libitum, Śląskie Dni Muzyki Współczesnej, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY, a także na scenach międzynarodowych 33 krajów w tym w Pekinie, Tallinnie, Dublinie, Wiedniu, Berkeley czy Teheranie. Umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich pod okiem wybitnych pedagogów, m.in. François Rabbatha, Rinata Ibragimova, Leona Boscha, Thierry Barbé i Chi-Chi Nwanoku.
Na co dzień jest członkiem czołowego zespołu muzyki nowej: warszawskiego Hashtag Ensemble. Współzałożyciel poznańskiego Sepia Ensemble, współpracuje również z krakowską Spółdzielnią Muzyczną. Laureat I nagrody w konkursie „Bliżej Warszawskiej Jesieni”. Jego wszechstronna działalność obejmuje również tworzenie nagrań do filmów i instalacji dźwiękowych.

Lilianna Krych 
Dyrygentka.
Członkini grupy kreatywnej zespołu muzyki współczesnej Hashtag Ensemble, w ramach której współprowadzi pierwszą scenę dla muzyki współczesnej polskiej Hashtag Lab, założycielka zespołu wokalnego Match Match Ensemble, nominowana do Paszportu Polityki 2022. W sezonie 2023/2024 uczestniczka programu Britten-Pears Young Artist. Doktorantka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.

Głównym spektrum jej działalności artystycznej jest opera oraz muzyka współczesna. Fascynuje ją przenikanie się dziedzin sztuki: opery, teatru, muzyki, sztuk wizualnych, a także praca w obszarze głosu, ciała i ruchu. Muzykę i teatr traktuje jako narzędzie do analizy i komentowania rzeczywistości.
Współpracowała z Teatrem Wielkim-Operą Narodową, Operą na Zamku w Szczecinie oraz Polska Operą Królewską, gdzie jako kierowniczka muzyczna zrealizowała m.in. opery kameralne Benjamina Brittena „The Rape of Lucretia” i „The Turn of the Screw”, a także dyrygowuje opery Mozarta, Moniuszki, Rossiniego. Zajmują ją opery współczesne, zrealizowała m.in. „Luci mie traditrici” i „Superfluminę” Salvatore Sciarrino (New Opera Days Ostrava, Festiwal Warszawska Jesień), a także opery współczesne Wojciecha Błażejczyka (Fake Opera), Karola Nepelskiego (Birdy, Solaris) oraz nietypowe projekty rozszerzające definicję opery, jak „D’ARC” Krystiana Lady, czy „Impact” Amira Shpilmana i Shiran Eliaserov (NODO 2024), Mahagonny.Afterparty Fisza i Głowickiej (Teatr Studio 2024) i in. Zajmuje się również edukacją muzyczną na wszystkich szczeblach zaawansowania. 


Dorota Anderszewska 
Od 2004 roku jest pierwszą solistką Orkiestry Narodowej Montpellier Occitanie, wcześniej zajmowała to stanowisko przez siedem lat w Orkiestrze Narodowej Bordeaux Aquitaine. Jednocześnie kontynuowała karierę jako solistka i kameralistka, występując na scenach europejskich, amerykańskich i azjatyckich: Wigmore Hall (Londyn), Cheltenham Festival, Franz Liszt Academy (Budapeszt), Filharmonia Narodowa (Warszawa), Printemps des Arts (Monte Carlo), Hancock Auditorium (Los Angeles), Alice Tully Hall (Nowy Jork), Weill Recital Hall (Carnegie Hall), Biblioteka Narodowa (Ottawa), Taipei National Theatre. Urodziła się w Warszawie w rodzinie pochodzenia polskiego i węgierskiego. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w rodzinnym mieście, kontynuowała ją we Francji (konserwatoria w Lyonie i Strasburgu), następnie przez siedem lat doskonaliła swoje umiejętności w Stanach Zjednoczonych dzięki stypendium konkursowemu na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Kalifornijskim Instytucie im Arts (Los Angeles) oraz w Juilliard School, gdzie uzyskała tytuł magistra muzyki w klasie Dorothy Delay. 
Jest laureatką kilku międzynarodowych konkursów: Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Zino Franceschettiego (Marsylia), Konkursu im. Wieniawskiego-Lipińskiego dla Młodych Skrzypków (Lublin), Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego w Taipei, Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego w Pekinie, Konkursu Mozartowskiego w Los Angeles. Jej repertuar jako solistki i kameralistki jest bardzo szeroki. Jej ostatnie wykonania Koncertów Strawińskiego, Schumanna, Beethovena, Dvořáka, Szymanowskiego, Prokofiewa, Bartóka, Karłowicza, Lutosławskiego (Partita), Blocha (Baal Szem) spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności i prasy.  W muzyce kameralnej Dorota Anderszewska występuje ze swoim bratem pianistą Piotrem Anderszewskim. Wspólnie nagrali dzieła Mozarta, Beethovena, Schuberta, Lutosławskiego, Kreislera, Bartóka. Wśród jej partnerów zajmujących się muzyką kameralną są m. in.: Miklós Perényi, Istvan Varday, Balázs Szololay, Maurice Bourgue.
W 2024 roku dorota Anderszewska obchodzi pięćdziesięciolecie gry na skrzypcach.


Katarzyna Budnik
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec profesorów Mirosława Ławrynowicza, Andrzeja Gębskiego i Janusza Wawrowskiego oraz w klasie altówki prof. Piotra Reicherta. Zatrudniona na stanowisku profesora w klasie altówki na macierzystej uczelni. Od lutego 2014 pełni również funkcję lidera grupy altówek w orkiestrze Sinfonia Varsovia. 

We wrześniu 2013 została laureatką III nagrody prestiżowego konkursu ARD w Monachium. Odniosła również sukcesy w licznych konkursach krajowych i zagranicznych: 47. Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena w Hradcu (2008, I nagroda), 15. Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach (2008, I nagroda), 8. Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego (2008, I nagroda), Międzynarodowym Konkursie im. Maxa Rostala w Berlinie (2009, II nagroda), Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen (2009, II nagroda i nagroda specjalna za najlepsze wykonanie suity na altówkę solo Maxa Regera), IV Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka (2010, II nagroda oraz Nagroda Specjalna). 
W 2010 roku brała udział w projekcie Chamber Music Connects the World organizowanym przez Kronberg Academy, gdzie grała z najwybitniejszymi muzykami: Gidonem Kremerem, Tatjaną Grindenko, Yurim Bashmetem oraz Fransem Helmersonem.
Na przełomie września i października 2019 wzięła udział w tournée koncertowym we Włoszech i Japonii wraz z wybitnym pianistą Krystianem Zimermanem, skrzypaczką Marią Nowak oraz wiolonczelistą Yuyą Okamoto, podczas którego artyści wykonywali kwartety fortepianowe J. Brahmsa. W czerwcu 2021 roku ponownie odbyły się koncerty zespołu w Szwajcarii oraz Monako. 4 kwietnia 2025, nakładem Deutsche Grammophon, ukazał się album zespołu, zawierający nagranie dwóch kwartetów fortepianowych J. Brahmsa. W październiku płyta zdobyła prestiżową nagrodę Gramophone Classical Music Award 2025 w kategorii Muzyki Kameralnej.
Występowała na wielu renomowanych festiwalach, m.in. na Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej ,,Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Kammermusikfest Lockenhaus (na zaproszenie Gidona Kremera). 

W listopadzie 2013 roku ukazała się jej solowa płyta „Viola Recital”, za którą artystka otrzymała nagrodę Fryderyk 2014. Za wybitne osiągnięcia otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest również stypendystką programu ,,Młoda Polska”. W 2013 roku została nominowana do ,,Paszportów Polityki". 

Mateusz Doniec
Altowiolista, Muzyk Solista orkiestry Sinfonia Varsovia, z którą jest związany od 2019 roku. Urodził się w Krakowie, gdzie rozpoczął edukację muzyczną w wieku siedmiu lat w klasie skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza. W wieku czternastu lat rozpoczął naukę gry na altówce pod kierunkiem Rafała Daszkiewicza. Studiował w klasie prof. Katarzyny Budnik na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie ukończył studia magisterskie z wyróżnieniem. Obecnie jest asystentem w klasie altówki prof. Katarzyny Budnik. Występował w najważniejszych salach koncertowych w Polsce oraz za granicą, m.in. w Japonii, Francji, Austrii, Niemczech i Chinach. W latach 2016–2017 uczestniczył w 5. edycji programu Akademia Sinfonia Varsovia, a wkrótce później rozpoczął stałą współpracę z orkiestrą, której członkiem pozostaje do dziś.
Od 2017 roku koncertuje z orkiestrą kameralną Warsaw Players Janusza Wawrowskiego, a od 2018 roku również z Polish Soloists String Orchestra. Jako lider sekcji altówek brał udział w projektach Santander Orchestra oraz International Lutosławski Youth Orchestra, współpracując z wybitnymi dyrygentami i instrumentalistami młodego pokolenia.
Jest laureatem wielu konkursów krajowych i międzynarodowych. Wśród najważniejszych osiągnięć artysty znajdują się: III miejsce w 57. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Beethoven Hradec" (2019), II miejsce i nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego ForEve(r) Janusza Stalmierskiego w X Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego w Poznaniu (2018), Grand Prix i I miejsce w kategorii altówek w 18. Międzynarodowym Konkursie im. Bohdana Warchala w Dolnym Kubinie (Słowacja, 2014), a także Grand Prix Ogólnopolskich Przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej (2013/2014). W tym samym roku był finalistą konkursu Młody Muzyk Roku organizowanego przez TVP Kultura.
Mateusz Doniec jest stypendystą fundacji Sapere Auso oraz Pro Musica Bona, z którą współpracuje od 2012 roku. W 2015 roku otrzymał styp
endium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Młoda Polska" przyznawane za wybitne osiągnięcia

PROGRAM 10. FESTIWALU!

15 LISTOPADA - 6 GRUDNIA 2025

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie
ul. Modzelewskiego 59

BILETY JUŻ W SPRZEDAŻY!

 


Organizatorzy:

Fundacja Przypływ Kultury
ul. Miedziana 12/46, Warszawa

e-mail: festiwal@przyplywkultury.pl

instagram facebook